zaterdag 30 mei 2009

Gemeenteplein Bedrijven Contactdagen 2009

Dit jaar stonden de Noordoostfriese gemeenten (werkend onder de naam NOFA) gezamenlijk op de bedrijvenbeurs in het Friesland Expo Centre. Afgelopen woensdagavond keken gemeente, standhouders en de beursorganisator samen nog eens terug.

Dat was in het Zwaagwesteinder zalencentrum Old Dutch. Ondanks de Oudhollandse oubolligheid van deze uitspanning en hapjes waar zelfs dinosaurussen teveel aan zouden hebben, vind ik de gastvrijheid er altijd gul en hartverwarmend. Het kostte me wel enige moeite om uit de vier zalen waar tezelfdertijd iets gaande was de juiste te kiezen. Gelukkig kon ik uiteindelijk toch mee-evalueren over de beurs en hoefde ik niet te bingoën, mee te zingen bij de Hollandse Avond of mee te eten bij het seniorendiner.

Hoe vonden we dit nieuwe concept? Het NOFA-plein - onder het motto 'Tussen Wad en Woud' - stond als een huis. Onze hal was altijd een beetje een uithoek op de beurs, maar dit keer ineens het bruisende centrum. Naburige gemeenten als Tietsjerksteradiel en Ferwerderadiel hebben al toenaderingspogingen ondernomen. De catering (Old Dutch!) stond altijd klaar met hapjes en drankjes. De evergreens intoetsende pianist zorgde dat de bezoekers en standhouders niet te hectisch gingen doen.

Uiteraard, ook echt Fries, was er veel te mopperen. Wachttijden bij de catering, verzaagde decorstukken, pilaren midden in je stand. Daar werd helaas onevenredig veel tijd aan besteed. Dat is dan weer gemopper van mijn kant.

Volgend jaar doen we weer mee, daar waren allen het zeker over eens.

2 opmerkingen:

Unknown zei

Ha die Gijs,

2 blogs achter elkaar waarin je moeite hebt een locatie te vinden. Ben je al uitgerust met dwaaldetectie?

Leuk je weer gesproken te hebben. Groeten

Jan

Gijs van Hesteren zei

Haha, het wordt hoog tijd voor mij.